BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 17, 2009

PERGI TAK KEMBALI…………



bismillahirrahmanirrahim....

Tersentak aku tatkala mendengar berita yang sangat mengejutkan pagi Khamis lepas, 13 Ogos 2009 bersamaan 22 Syaaban 1430H…

Diberitahu bahawa Ustaz Asri Rabbani pergi meninggalkan dunia ni untuk selama-lamanya. Tak percaya dengan apa yang aku dengar pada mulanya, buat aku bertanya untuk kali kedua kepada si penyampai berita.aku betul-betul terkejut…sakit jantung puncanya…tapi nampak sihat je..dalam hati ku terdetik.

INNALILLAH WA INNA ILAIHI RAJI’UNNN…

sesungguhnya dari Allah kita datang dan kepada Allah jualah kita kembali.

Lantas aku bawa diri ini kembali ke alam nyata…walaupun pahit untuk di dengar, namun hakikatnya pemergian Ustaz Asri mem buat diri ini terasa sayu dan sebak. Sedih. Tidak ku tahu mengapa perasaan ni sangat galau dengan pemergian arwah.

Mungkin aku begitu emosi kerana nasyid adalah minatku. Jadi apa yang berkaitan dengan industri nasyid ni aku lebih cepat terasa.

Teringat zaman di kolej dulu, zikir-zikir yang didendangkan arwah begitu mendayu-dayu di corong radio IKIM.. menemani ku saban tengah malam. Begitu asyik sekali dan kadang meruntun jiwa yang kerdil ini. Dulu mungkin tidak terasa kehadirannya, namun kehilangan nya lebih di rasai.

Aku pasti rindukan dakwah-dakwah arwah melalui lagu-lagu yang di sampaikannya...
melalui zikir-zikir yang dialunkannya….tenang dan penuh keserhanaan.

Bukan untuk memuji dan memuja berlebih-lebihan, namun aku cuba menyampaikan hasrat hati ku di atas pemergiannya….(jangan salah faham ye)

Saat ini, aku lantas memutarkan lagu-lagu Rabbani di komputer riba ku. Lagu Pergi Tak Kembali mengakhiri list lagu ku malam ini….

MOGA ROH ARWAH DICUCURI RAHMAT DARI YANG MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG.

DIGOLONGKAN DI KALANGAN ORANG-ORANG YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH.

AMIN..AMIN..AMIN YA RABBAL ‘ALAMIN……




~balqis zafira~

SJ Dynamic Flat, Georgetown, Pulau Pinang, Msia

12.02 am-14 Ogos 2009

0 comments:

Followers

Rapuh-Opick