BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 24, 2010

Sekilas rentetan nubari

Assalamu'alaikum wbt kepada pengunjung blog yang sudi menziarahi laman biasa-biasa ini...

Sudah lama rasanya tidak mencoretkan sesuatu di kitab maya ku ini.
Aku rindu. Aku kangen.

Sejak akhir-akhir ini, banyak perkara yang menguji. Emosi terganggu, terusik barangkali dengan keadaan di sekeliling. Mungkin aku tidak sedar, namun cepat aku disedarkan. Terima kasih buat saudara seagama ku yang mengingatkan aku tentang hakikat kehidupan ini.

Teringat kisah di dalam sebuah bas, di mana seorang muslim yang tidak dikenali menegur seorang muslimah kerana tidak memakai stoking. Walaupun si muslim itu nampak biasa-biasa sahaja dan dikatakan "tiga suku", tapi ada betulnya teguran itu. Si muslimah begitu tercuit hatinya kerana sudah berniat memakai stoking, namun tidak dilaksanakan kerana memikirkan alasan "kejap je keluar ni".
Sungguh! Allah masih sayangkan hambaNya.. diberi nya petunjuk secara tidak langsung....MASYA-ALLAH! (^_^)

Ada juga cerita-cerita lain yang mengisahkan sayang Allah pada hambaNya. Ada juga yang berkait rapat dengan diri ku sendiri, namun...ulasan lanjut mungkin tidak perlu untuk aku coretkan di sini. Bukan kedekut atau kemut. Tapi, cukuplah ia sebagai catatan hidup ku sendiri. Namun aku bersyukur! Aku masih diberi peluang oleh Dia untuk membetulkan apa yang perlu. Dan hidayah yang dikurniakan oleh Nya di perantarakan oleh insan-insan di sekeliling ku. Terima kasih!
"Ujian yang datang sesungguh nya tarbiyah dari Ilahi"
Teringat sedetik pada baris ayat lagu "Kehidupan" nyanyian In-Team & Raihan yang di "tag" untuk ku oleh sahabat di laman facebook. Syukran....seperti tahu-tahu saja aku di dalam mood begini.....

Kata orang susah hendak memuaskan hati semua pihak. Namun bagi ku, andai aku masih mampu untuk menjaga hati orang lain akan aku laksanakan. Biar pun sepahit mana harus ku telan, biar terluka sekali pun hati ini, akan aku lakukan seiring kudratku.

Cuma aku pohon kekuatan dari-Mu Ya Allah.....hidup dan mati ku hanya untuk-Mu Ya Allah!
TAWAKKAL TU 'ALA ALLAHU RABBI

Biar hidup ini perjalanannya tidak ketahui kelaknya, namun aku akan berusaha untuk
bersangka baik kepada-Mu Ya Allah.......

Andai ujian yang Kau beri pada ku ini adalah kiffarah atas dosa-dosa ku, Aku redha Ya Allah.....

Pimpin lah aku di dalam rahmat dan kasih-Mu Ya Wahhab...!
Sesungguhnya Engkau Maha Pemberi, sehingga aku malu kerana tidak habis-habis hamba-Mu ini meminta pada-Mu.Kau ampunkanlah dosa-dosa ku, dosa kedua ibubapa ku, dosa hamba-hamba Mu Ya Allah....
berikan hidayah-Mu di mana jua aku berada....

~Sungguh tenang saat diri ini memikirkan-Mu Ya ALLAH Rabbul 'Izzati~


0 comments:

Followers

Rapuh-Opick